W 2000 roku, czyli ponad 20 lat temu, powstało nowe narzędzie – Google AdWords, pozwalające na stworzenie i przeprowadzenie kampanii internetowej. Marketing e-commerce od tego czasu niesłychanie się rozwinął, konkurencja wzrosła, a konsumenci stali się znacznie bardziej wymagający. Nie wystarczy więc posiadanie dobrego produktu, trzeba umieć go sprzedać na wiele sposobów. Z uwagi na te wszystkie czynniki warto jest skorzystać z pomocy specjalistów SEO i SEM, o czym dziś powiemy kilka słów. Jeśli jednak zainteresuje Cię ten temat, to zachęcamy do zajrzenia na stronę: https://adsright.pl/google-adwords/.
Czym zajmuje się agencja?
Różnice między SEO a SEM?
SEO, to zespół czynności pozwalających na poprawienie widoczności strony internetowej w organicznych (darmowych) wynikach wyszukiwania. SEM zaś to pojęcie znacznie szersze, które chociaż wykorzystuje techniki i narzędzia optymalizacyjne, jest nakierowane na wyniki nieorganiczne (płatne), czyli reklamy. Agencja SEO, która pomoże Ci stworzyć oraz przeprowadzić kampanię w Google AdWords musi więc wykorzystywać obie te strategie, aby pomóc Ci wyróżnić się na tle rywali, skomunikować z konsumentami, a przede wszystkim zachęcić do konwersji i leadów.
Techniki stosowane przez specjalistów
Dzięki długoletniemu doświadczeniu i rozległej wiedzy na temat pozycjonowania stron internetowych agencja SEO jest w stanie wdrożyć metody optymalizacyjne, które trudno wykorzystać samodzielnie. Oto kilka technik najczęściej stosowanych przez specjalistów:
- optymalizacja treści – dzięki wielu dokładnym badaniom mającym na celu określenie grupy docelowych odbiorców tworzenie angażujących treści nie stanowi dla agencji żadnego problemu;
- dobór słów kluczowych – wykorzystanie skutecznych fraz to podstawowy aspekt działalności zespołu ekspertów SEO. Właściwe terminy zapewniają dostęp do grupy docelowych odbiorców i poprawiają pozycjonowanie strony;
- budowanie linków – agencja SEO tworzy sieć wartościowych linków zwrotnych, które budują autorytet witryny i zwiększają wiarygodność marki;
- techniczne SEO – w ramach tej techniki specjaliści optymalizują wnętrze witryny, dbając przy tym o szybkość ładowania, strukturę treści czy organizację poszczególnych funkcji;
- przyjazność dla urządzeń mobilnych – dzięki ekspertom SEO możliwe jest stworzenie mobilnej wersji witryny, co wpływa na wzrost zadowolenia użytkowników i osiągnięcie wyższej pozycji w SERP.
Każda z wymienionych technik ma za zadanie wspierać Twoją kampanię w Google AdWords. W pierwszej kolejności należy wybrać sposoby tworzenia linku sponsorowanego. Tutaj mamy do wyboru słowa kluczowe, na które będzie wyświetlana reklama oraz witryny, na których będzie prezentowana. Następnie trzeba ustalić maksymalną stawkę CPC i wybrać odpowiedni typ reklamy. Agencja więc za pomocą specjalistycznych programów będzie monitorować dopasowanie reklamy do potrzeb konsumenckich, efektywność słów kluczowych oraz zyski bądź straty. Źle zoptymalizowana kampania będzie jedynie stratą pieniędzy.
Daj się poprowadzić ekspertom!
Jak widzisz jest to naprawdę poważna sprawa, każdy błąd będzie wydłużać czas trwania kampanii, a Twój budżet szybko zniknie. Google AdWords to przydatne narzędzie, jednak należy umieć z nim pracować. A i to nie jest wszystko – trudno jest przewidywać zachowania klientów. Tym właśnie zajmuje się agencja SEO.